Kobieta w ciąży

Leczenie osteopatyczne ma bardzo dużo do zaoferowania przyszłej mamie i jej rodzinie. Niezależnie czy matka zdecyduje się na poród naturalny czy cesarskie cięcie, osteopatia w czasie ciąży może ułatwić proces porodu lub nawet zlikwidować spowodowany nim dyskomfort.

Od zapłodnienia do rozwiązania zarówno organizm matki, jak i dziecka, podlega wielu zmianom. Dochodzi do zaburzenia gospodarki hormonalnej, a miednica, klatka piersiowa i narządy wewnętrzne zmieniają swoje ułożenie, aby dostosować się do rozwijającego się w macicy dziecka. Każda z tych naturalnych zmian kobiecego ciała może być źródłem bólu, dyskomfortu czy wahań nastroju. Delikatne techniki osteopatyczne stosowane podczas ciąży mogą pomóc zniwelować te dolegliwości.

Niezależnie od wybranego sposobu porodu, leczenie osteopatyczne w czasie ciąży, szczególnie w końcowym jej etapie:

• pomaga dziecku w uzyskaniu odpowiedniej pozycji w kanale rodnym, dzięki czemu poród ma większe szanse na odbycie się w terminie, co jest najlepsze dla dziecka
  • powoduje odpowiednie ustawienie kości miednicy, co zmniejsza dolegliwości bólowe w czasie porodu
  • zwiększa szanse na skrócenie czasu porodu
  • wpływa na zmniejszenie ilości komplikacji
  • pomaga zlikwidować bóle kręgosłupa i głowy oraz wahania nastrojów i tkliwość piersi
  • wpływa na poprawę jakości snu i oddychania .

Leczenie osteopatyczne jest bezpieczne i może przynieść wiele korzyści, również kobietom w ciąży wysokiego ryzyka. Osteopatia w czasie ciąży to zdrowsza matka i zdrowsze dziecko. Chętnie również edukujemy partnerów/ rodzinę przyszłej matki tak, aby umieli ulżyć jej w pojawiających się dolegliwościach

Po porodzie osteopatia może pomóc uchronić matkę przed depresją poporodową, przyspieszyć dojście do pełnej sprawności oraz pomóc w problemach z laktacją.