Dorośli

U dorosłych jest wiele powodów, dla których leczenie osteopatyczne jest wskazane. Obecny styl życia prowadzi do przeciążeń przejawiających się w ciele na wiele różnych sposobów. W większości przypadkach organizm radzi sobie z nim sam. Jednak powtarzające się przeciążenia spowodowane np.: wymuszoną pozycją podczas pracy, urazy, nieodpowiednio dobrana lub nieprawidłowo wykonywana aktywność fizyczna mogą doprowadzić do pojawienia się bólu. Nie należy również zapominać o ogromnym wpływie spożywanego jedzenia na stan naszego organizmu.

Leczenie osteopatyczne może pomóc w przypadkach, gdy objawy już się pojawiły, ale także może działać zapobiegawczo pomagając ciału uwolnić napięcia i ograniczenia tkankowe zanim jeszcze pojawi się ból. Często przed pojawieniem się ostatecznych symptomów Pacjenci odczuwają napięcie lub dyskomfort w danej okolicy ciała, lecz zwykle takie objawy są lekceważone.

Dorośli z reguły mają długą historię urazów, czasami sięgających aż do dzieciństwa lub porodu. Te uszkodzenia przez lata odgrywają istotną rolę doprowadzając w rezultacie do obecnych urazów. Ukryte napięcia i urazy obecne przez wiele lat, pozostawione bez leczenia są często przyczyną, dla której mały ruch lub niewielki uraz prowadzą w konsekwencji do nieadekwatnie ciężkich obrażeń, np.: dyskopatii lub zerwania więzadeł krzyżowych. W takich przypadkach, żeby leczenie przyniosło oczekiwany efekt, należy wyleczyć obecny uraz oraz uwolnić dawne przewlekle trwające w ciele napięcia.

Są dwie główne grupy problemów, które mogą być leczone przez osteopatów. Pierwszą i najbardziej oczywistą grupą są problemy mięśniowo-szkieletowe i funkcjonalne takie jak: ból odcinka lędźwiowego, ból karku, napięciowe bóle głowy. Druga grupa to problemy, które nie są mięśniowo-szkieletowe lub strukturalne z natury, ale posiadają strukturalny komponent: problemy z zatokami, przewlekłe problemy z uszami lub mdłości.

Przedstawiamy listę powszechnych problemów, które są wskazaniem do leczenia osteopatycznego (przedstawiona lista nie jest wyczerpująca)

• bóle głowy: napięciowe, migreny, chroniczne uporczywe bóle głowy, neuralgie potyliczne, zawroty głowy
  • urazy głowy: wstrząśnienia, urazowe uszkodzenia mózgu
  • bóle karku, bóle promieniujące ( ból z szyi promieniujący do ramienia), kręcz karku